System jakościowy

Nawet najlepsi producenci potrzebują zaufanego partnera w dziedzinie kontroli jakości.

Nasza firma jest dla Państwa idealnym partnerem w obszarze związanym z szeroko pojętą kontrolą jakości. Doskonale wiemy, że obecne bardzo szybkie tempo rozwoju rynku, ogromny nacisk na efektywność oraz spełnianie wymagań klientów mogą spowodować niedociągnięcia, które w efekcie przyczyniają się do popełniania błędów. Jesteśmy po to, żeby minimalizować konsekwencje tych błędów m.in. poprzez wdrożenia ISO 9001 do firm.

W łańcuchu dostaw zorientowanym na produkcję dużej ilości komponentów, problemy jakościowe mogą prowadzić do znacznych kosztów. Czas reakcji na reklamacje klienta musi być odpowiedni do wymagań „Just in Time” a odpowiednia organizacja kontroli jakości musi zapewnić ciągłość produkcji. Pracownicy Interdont Support Q są tego świadomi, a dzięki swojemu doświadczeniu mogą pomóc w efektywnym zorganizowaniu oraz przeprowadzeniu kontroli. Nasi rezydenci wyjaśnią dodatkowo wszystkie wątpliwości na miejscu i przekażą odpowiednie raporty z zakresu wprowadzania systemu jakościowego.

Oferujemy:

  • Kontrole i naprawy komponentów lub surowców na rzecz organizacji i jej dostawców.
  • Kontrole i naprawy wyrobów gotowych.
  • Wsparcie przy przeprowadzaniu pomiarów cech wyrobów i wdrożeniu ISO 9001.
  • CSL1 / CSL2.
  • Resident engineering.
  • Obsługa magazynowa.
  • Pakowanie i przepakowywanie.
  • Wspieranie produkcji.

Zapewniamy:

  • Natychmiastowy czas reakcji – poniżej 2 godzin.
  • Dyspozycyjność 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.
  • Przejrzyste i rzetelne raporty m.in. przy wdrożeniu ISO 9001.
  • Czyste i w pełni zorganizowane miejsce pracy.
  • Zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa pracy.

System jakościowy i wdrożenia iso 9001

Przygotowanie odpowiednich rozwiązań usprawniających pracę konkretnych zakładów produkcyjnych lub firm o innym profilu działalności wymaga wykonania dokładnej analizy w tym zakresie. Zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego nasze wdrożenia ISO 9001 obejmują szczegółowe doradztwo dla przedsiębiorstw po przeanalizowaniu ich charakterystyki oraz funkcjonowania. Taki system jakościowy gwarantuje zarówno zwiększenie efektywności, np. linii technologicznych, jak i bezpieczeństwa ich obsługi. Umożliwia również budowanie pozytywnego wizerunku marki poprzez uzyskanie certyfikacji ISO 9001.

Jest ona bowiem uważana za oznakę profesjonalizmu, zaangażowania oraz właściwego realizowania np. procesów produkcyjnych w danej firmie. Nierzadko przekłada się to również na zwiększenie liczby kontrahentów zainteresowanych współpracą czy możliwość wzięcia udziału w przetargach, gdzie wymogiem jest wdrożenie takiego systemu jakościowego.

Nasze działania w zakresie certyfikacji ISO 9001 dotyczą wszystkich elementów, które są wykorzystywane przez przedsiębiorstwo w ramach jego funkcjonowania. Mowa zarówno o maszynach, urządzeniach i oprogramowaniu, jak i zasobach ludzkich. Wskazujemy miejsca, w których niezbędne jest zoptymalizowanie i poprawienie pracy. W ten sposób klient ogranicza liczbę reklamacji, a odbiorcy jego usług bądź towarów znacznie lepiej oceniają markę.

Co to jest system jakościowy?

W jaki sposób można określić system jakościowy? Z uwagi na skomplikowanie tego zagadnienia definicja ma dość ogólny charakter i wskazuje, że chodzi o zbiór procedur, narzędzi, technik oraz innych zasobów przedsiębiorstwa i ich wzajemnych powiązań, które są zorganizowane w taki sposób, aby osiągać pożądane, skonkretyzowane wcześniej cele. W zależności od obszarów, jakich dotyczy, definicja może być skupiona na różnych aspektach, np.:

  • osiąganych wynikach,

  • samej działalności i sposobie funkcjonowania przedsiębiorstwa,

  • kulturze organizacji,

  • klientach i ich satysfakcji ze współpracy.

Łącząc wspólne elementy występujące we wszystkich definicjach bez względu na to, na jakie czynniki są zorientowane, można stwierdzić, że zadanie systemu jakościowego polega na poprawie wydajności przedsiębiorstwa. Osiąga się to poprzez podejmowanie usystematyzowanych działań wykorzystujących zasoby firmy z myślą o maksymalnie skutecznej realizacji określonych wcześniej celów.

Zagadnienie, o którym mowa, jest na tyle złożone, że powstało wiele zarówno definicji, jak i typów systemów jakościowych wdrażanych przez małe, średnie i duże przedsiębiorstwa ze wszelkiego rodzaju branż. Poza dokładnie omówioną wcześniej normą ISO można wymienić także inne rozwiązania, w tym m.in.:

  • lean management – koncepcja zaprojektowana i wykorzystywana przez Toyotę, którą posługują się firmy produkcyjne,

  • Total Quality Management, TQM, po polsku „zarządzanie przez jakość” – kompleksowe rozwiązanie, którego założenie polega na ciągłym dążeniu do usprawniania działalności na każdym jej polu,

  • Lean-Six – metoda zorientowana na kliencie, zgodnie z którą jego satysfakcja powinna znajdować się w centrum zainteresowania przedsiębiorstwa i temu należy podporządkować działalność.

Wdrożenie odpowiednio dobranego systemu jakościowego to szansa na wzrost wydajności. Tym samym staje się on narzędziem rozwojowym, na którego zastosowanie warto się zdecydować. Dzięki niemu można optymalnie wykorzystać posiadane zasoby, osiągając założone cele przedsiębiorstwa i realizując coraz to ambitniejsze plany.

Zainteresowanych wspomnianym systemem jakościowym zapraszamy do kontaktu w celu omówienia szczegółów współpracy!

Co to jest system jakościowy?

Obecnie przedstawiciele praktycznie każdej branży korzystają ze sprawdzonych systemów jakościowych, których celem jest skuteczne zarządzanie jakością towarów i usług oferowanych w przedsiębiorstwie. Składają się one na szereg zasad, procedur, narzędzi oraz metod, których wdrożenie umożliwia kontrolę procesu produkcyjnego na jego wszystkich etapach. Takie rozwiązanie natomiast pozwala w odpowiednio krótkim czasie wychwycić ewentualne błędy i zastosować optymalne metody w celu ich naprawienia. 

Nowoczesny system jakościowy pozwoli Państwu zachować pełną kontrolę nad procesem produkcyjnym w firmie. W Interdont Support Q specjalizujemy się we wdrażaniu innowacyjnych i sprawdzonych narzędzi służących do zarządzania jakością. Klientom biznesowym oferujemy profesjonalne szkolenia w tym zakresie, a także szereg innych usług skierowanych do przedstawicieli różnych sektorów gospodarki. Zapewniamy m.in. fachowe doradztwo przy wdrożeniach norm ISO, gwarantując merytoryczne wsparcie na każdym etapie procesu. 

Szkolenia – systemy jakościowe

Standard ISO 9001 dokładnie omawia wymagania, jakie powinien spełnić system jakościowy w przedsiębiorstwie. W ofercie mamy specjalistyczne szkolenia dla pracowników i managerów, które przybliżają to zagadnienie w przystępny sposób. W trakcie kursów uczestnicy poznają wszystkie niezbędne informacje dotyczące zarządzania jakością. Nasze programy szkoleniowe są zgodne z aktualnymi wytycznymi Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej (ISO). 

Wdrożenie nowoczesnych systemów jakościowych pozwoli Państwu rozszerzyć bazę klientów firmy produkcyjnej na rynki międzynarodowe. Światowe koncerny budowlane, samochodowe czy medyczne chętnie nawiązują współpracę z polskimi dostawcami, m.in. ze względu na atrakcyjne ceny krajowych produktów. Jednak od kontrahentów wymagają one posiadania odpowiednich certyfikatów ISO, które są obecnie standardem w realiach międzynarodowego handlu. Zapraszamy do kontaktu z Interdont Support Q, w celu wdrożenia innowacyjnych rozwiązań do swojej firmy!