Doskonalenie procesów w zmiennych i dynamicznych warunkach gospodarowania staje się wyzwaniem dla całej organizacji gospodarczej. W zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem istotną rolę odgrywają narzędzia jakościowe. Dzięki nim można usprawnić funkcjonowanie określonych obszarów działalności firmy oraz poprawić jej efektywność finansową, organizacyjną i technologiczną. W naszej ofercie znajdują się szkolenia z praktycznego wykorzystania instrumentów do zarządzania jakością i skutecznego reagowania w sytuacjach kryzysowych.

Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że prowadzenie działalności gospodarczej to zadanie niezwykle wymagające – i to pod wieloma względami. Zdecydowana większość przedsiębiorców, aby zachować jak najwyższą konkurencyjność swojej oferty, nie może pozwolić sobie ani na kompromisy, ani na tzw. półśrodki. Obecnie konsumenci przykładają ogromną do jakości kupowanych dóbr lub usług, a parametr ten w ogromnym stopniu uzależniony jest od umiejętnego wykorzystania stosownych rozwiązań kontrolnych.

Jako doświadczeni specjaliści zapewniamy wszystkim naszym klientom kompleksowe oraz indywidualne podejście do każdego powierzonego nam zlecenia związanego ze szkoleniem. Bez względu na branżę i wielkość firmy jesteśmy w stanie zaprezentować takie narzędzia jakościowe, które w krótkim czasie przyniosą pożądane efekty. Serdecznie zapraszamy zatem do zapoznania się ze szczegółami naszej oferty. Gwarantujemy rzetelność, a także atrakcyjne warunki współpracy.

Jakość – pojęcie i cechy

Jakość jest tą kategorią pojęciową, która na stałe wpisała się w język opisu zjawisk społecznych, ekonomicznych, prawnych czy politycznych. Dotyczy to również funkcjonowania współczesnych organizacji, w tym przedsiębiorstw przemysłowych, handlowych i usługowych, które wykorzystują określone narzędzia jakościowe do skutecznego i efektywnego działania w zmiennej gospodarczej rzeczywistości.

Działania gospodarcze, a w szczególności te rozpatrywane przez pryzmat jakości, nie kończą się jednak wyłącznie na działaniach matematycznych. Umiejętnie wykorzystane narzędzia jakościowe – co widoczne jest przede wszystkim na przykładzie firm handlowych, które swoją sprzedaż opierają m.in. na wysokim standardzie obsługi klientów – mają również ogromny wpływ na powstawanie i zawiązywanie odpowiednich relacji na linii firma-klient. Ich rzetelny dobór nie tylko wskazuje właściwe sposoby obsługi kontrahentów, ale także eliminuje dotychczas popełniane błędy. Jakość może być zatem rozpatrywana na wiele różnych sposobów, o czym świadczą m.in. uwarunkowania historyczne.

Termin ten był stosowany już przez starożytnych greckich filozofów. Platon używał jakości (z gr. poiotes) dla oznaczania cech rzeczy. Z kolei Cyceron, tworząc łacińską terminologię i narzędzia dla swoich koncepcji stworzył łacińskie qualitas, które następnie przeniknęło do niektórych języków i kultur europejskich, jako włoskie – qualita, francuskie – qualite, wreszcie angielskie – quality.

W sensie przedmiotowym jakość oznacza – rodzaj, wartość, atrybut określający konkretne zjawisko (przedmiot). W ujęciu podmiotowym jakościowa cecha odróżnia np. przedsiębiorstwo przemysłowe od innych jednostek gospodarczych.

Podczas realizacji powierzonego nam zlecenia korzystamy ze sprawdzonych rozwiązań. Dzięki rzetelnemu oraz indywidualnemu podejściu nasze narzędzia jakościowe przynoszą pożądane rezultaty w krótkim czasie. Swoje usługi kierujemy przede wszystkim do przedsiębiorców, którym w pierwszej kolejności zależy na poprawie wydajności i bezpieczeństwa swojej firmy. Zachęcamy do kontaktu!

Rola i znaczenie jakości w organizacji biznesowej

Obecny etap gospodarki globalnej to era jakości, która dotyczy wszystkich obszarów działalności gospodarczej. Dla przedsiębiorcy jakościowo dobre produkty i usługi mają zapewnić firmie przewagę konkurencyjną na rynku oraz efektywność ekonomiczną (większe zyski, wzrost rentowności itp.).

Zachowanie wysokiej pozycji na rynku wymaga ogromnych nakładów pracy. Stawka jest naprawdę wysoka, co sprawia, że wielu przedsiębiorców decyduje się obecnie na wykorzystanie najnowocześniejszych rozwiązań, do których z pewnością można zaliczyć wdrożenie narzędzi jakościowych. Podejście systemowe sprawdzi się zarówno w małych, jak i średnich oraz w dużych firmach.

W kontekście działania organizacji gospodarczej istotą i specyfiką zarządzania jest skuteczne wykonywanie funkcji planistycznej, organizacyjnej, kontrolnej, nadzorczej.  W tym celu teoria i praktyka biznesowa wypracowały określone narzędzia jakościowe, które mają służyć do analiz i ocen procesów funkcjonujących w przedsiębiorstwie oraz monitorowania całego cyklu produkcyjnego, począwszy od etapu projektowania, poprzez wytwarzanie aż do kontroli wyrobu gotowego. 

Współcześnie nie można pomijać bardzo istotnej roli jakości produktów i usług. Świadomość konsumentów stale rośnie i zdecydowana większość klientów jest w stanie poświęcić większe nakłady finansowe w zamian za produkt lub usługę, które całkowicie wyczerpią ich oczekiwania.

Narzędzia jakościowe – kluczowe instrumenty w zarządzaniu przedsiębiorstwem

W zarządzaniu przedsiębiorstwem wykorzystuje się wiele ilościowych i jakościowych narzędzi ukierunkowanych na poprawę kluczowych obszarów funkcjonowania organizacji. Dobór poszczególnych technik i metod zarządzania zależy od rodzaju wdrażanych projektów (inwestycyjnych, organizacyjnych itp.) i charakteru problemów, które chce się rozwiązać. Wśród powszechnie wykorzystywanych instrumentów można m.in. wymienić analizę FMEA, MSA, PPAP, PPF, SMED, TPM, SPC. Szkolenia stacjonarne i online z praktycznego ich zastosowania organizuje firma Interdont Support Q. Zapraszamy do współpracy!
Zapewniamy, że przedstawione przez nas rozwiązania pomogą znacząco zwiększyć konkurencyjność każdej firmy – bez względu na branżę, w której działa.

W trakcie szkolenia dowiesz się, jakie narzędzia jakościowe są najczęściej wykorzystywane w zakładach pracy. Nauczysz się ich dobierania pod kątem określonych wymagań i specyfiki różnych działalności prowadzonych przez przedsiębiorstwa. Poznasz zasady ich zastosowania i wdrażania w organizacjach z dowolnych sektorów gospodarki i niezależnie od rodzaju realizowanych w nich procesów. Dowiesz się, jak skutecznie posługiwać się nimi z myślą o rzetelnym i obiektywnym pozyskiwaniu wiarygodnych danych dotyczących określonych elementów działalności podmiotu.

Czym są narzędzia jakościowe i jak z nich korzystać – szkolenie

Głównym celem, dla którego wykorzystuje się narzędzia jakościowe, jest pozyskiwanie i przetwarzanie kluczowych danych. Ponieważ odgrywają one dużą rolę we współczesnej gospodarce, dostęp do nich jest cennym zasobem i daje wartościową wiedzę na tematy szczególnie interesujące z punktu widzenia funkcjonowania organizacji. Na ich podstawie można zidentyfikować ewentualne nieprawidłowości i znaleźć błędy dotyczące procesów, procedur, produktów, usług czy kwestii bezpieczeństwa. Stąd już o krok do ich wyeliminowania, a tym samy wprowadzenia zmian, które przyczyniają się do usprawnienia prowadzonej działalności.
Dobrze dobrane narzędzia jakościowe to gwarancja dynamiczniejszego rozwoju przedsiębiorstwa. Przygotowana przez naszych specjalistów oferta szkoleniowa w tym zakresie ma charakter kompleksowy, dlatego zawsze dopasowujemy ją do potrzeb danego klienta

W trakcie szkolenia poznasz systematykę narzędzi jakościowych – dowiesz się, na jakie kategorie się je dzieli i jak prawidłowo dobierać je pod kątem danej organizacji oraz zachodzących w niej procesów. Pozyskasz wiedzę, która pozwoli Ci na rzetelne zbieranie informacji za ich pomocą i prawidłową interpretację otrzymanych w ten sposób wyników. Podczas szkolenia uczymy także identyfikacji potencjalnych zagrożeń i problemów, które mogą ujawnić się dzięki użyciu narzędzi jakościowych w zakładzie pracy lub innej organizacji.

Wszystkie informacje w trakcie kursów są przekazywane przez wykwalifikowanych praktyków, którzy mają doświadczenie w profesjonalnym i efektywnym posługiwaniu się narzędziami jakościowymi. Gwarantujemy wysoki poziom merytoryczny, przyjazną atmosferę i skuteczność w przekazywaniu wiedzy. Zapraszamy do udziału w szkoleniach!