Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem analizy zwrotów z rynku w oparciu o standard VDA.
Każda organizacja dostarczająca wyroby do branży motoryzacyjnej musi się liczyć z możliwością wystąpienia reklamacji użytkowników końcowych. W obliczu takiego faktu, organizacje muszą zdefiniować oraz wdrożyć proces analizy i postępowania ze zwrotami z rynku. Dla takiego procesu branża motoryzacyjna również określiła wymagania. Jedno z podstawowych wymagań to wyciągać wnioski w myśl powiedzenia „uczyć się na błędach”.
-
Zawartość
- Umiejscowienie procesu Zarządzania Gwarancjami
w Zintegrowanym Systemie Zarządzania Jakością - Otoczka biznesowa Zarządzania Gwarancjami
- Rola PSB w procesie „Analiz zwrotów z rynku”
- Zarządzanie Ryzykiem Gwarancyjnym
- Filozofia „Analiz zwrotów z rynku”
- Planowanie i przebieg procesu „Analiz zwrotów z rynku”
- Wytyczne do NTF
- Wskaźniki procesu i jakości produktu
- Monitorowanie rynku – obserwacja trendów
- Procedura „Analiza zwrotów z rynku” – wymagania
- Zarządzanie rezerwami gwarancyjnymi.
- Umiejscowienie procesu Zarządzania Gwarancjami
-
Dla kogo
Szkolenie skierowane jest w głównej mierze do specjalistów i inżynierów, którzy są odpowiedzialni za realizację procesu analizy zwrotów reklamacyjnych oraz osoby pełniące w organizacji rolę Pełnomocnika ds. Bezpieczeństw Wyrobu. Oprócz tego zapraszamy właścicieli procesów związanych z reklamacjami i zwrotami z rynku oraz wszystkie osoby, które ze względu na pełnione w organizacji role i/lub funkcje wymagają znajomości procesów związanych
z analizą zwrotów z rynku. -
Rekomendowany czas trwania
2 dni (wariant standardowy – patrz informacje dodatkowe)
-
Korzyści
Szkolenie dostarczy uczestnikom wiedzy i kompetencji z zakresu procesu analizy zwrotów z rynku niezbędnej do przeprowadzenia skutecznej analizy pochodzących od klienta z fazy użytkowania części.
Jakie są wytyczne do uruchomienia procesu NTF, jaka jest wartość dodana wprowadzenia procesu analizy zwrotów, jakimi wskaźnikami opisać proces, jak wdrożyć skuteczny proces analizy zwrotów z fazy użytkowania? To zaledwie przykłady pytań, odpowiedź na które znajdziecie Państwo w podczas szkolenia. Zapraszamy!
-
Uwagi dodatkowe
Szkolenie dostępne jest w trzech wariantach: minimum, standard, premium. Czas trwania i zakres wariantu minimum i wariantu premium są ustalane indywidualnie z klientem.