Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu zarządzania procesem. Jeżeli myślimy o doskonaleniu, to musimy zacząć od doskonalenia procesu, ponieważ wyroby i usługi są przez nie wytwarzane, a każdą podejmowaną aktywność można określić jako proces.
-
Zawartość
- Pojęcie i rola procesów w podejściu procesowym w zarządzaniu
- Korzyści z podejścia procesowego
- Jak wdrożyć podejście procesowe w organizacji?
- Ustanowienie procesów i pod-procesów
- Procesy zorientowane na klienta
- Procesy zarządcze
- Procesy wspierające
- Narzędzia do opisu i analizy procesów, m.in.:
- Diagram Żółwia
- Diagram przepływu (flow chart)
- Modele procesu
- Zarządzanie procesem
- Rola i odpowiedzialności właściciela procesu
- Pozostałe role i odpowiedzialności
- Zmienność w procesie
- Pomiar i doskonalenie procesu
- Ćwiczenia i warsztaty
-
Dla kogo
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do specjalistów, inżynierów, liderów i menedżerów każdego szczebla zarządzania, od których codziennej pracy zależy efektywność i skuteczność procesów. Na szkolenie zapraszamy również osoby zarządzające firmą, które są już „zmęczone” podejściem silosowym opartym sztywno na schemacie organizacyjnym i chcą wprowadzić w swoich firmach podejście procesowe, oparte na wynikach procesów, a nie pojedynczych działów.
-
Rekomendowany czas trwania
1 dzień (wariant standardowy – patrz informacje dodatkowe)
-
Korzyści
Nie jesteśmy w stanie zbudować organizacji składającej się w z samych „gwiazd”, ale każda organizacja jest w stanie stworzyć dobrze zaprojektowane i niezawodne procesy. Dlatego zrozumienie i stosowanie w organizacji podejścia procesowego, umożliwi organizacji osiąganie lepszych wyników, przy jednoczesnych wzroście transparentności i zaangażowania pracujących w niej osób.
-
Uwagi dodatkowe
Szkolenie dostępne jest w dwóch wariantach: standard i premium. Czas trwania i zakres wariantu premium są ustalane indywidualnie z klientem.