Info

Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy z zakresu zarządzania procesem. Jeżeli myślimy o doskonaleniu, to musimy zacząć od doskonalenia procesu, ponieważ wyroby i usługi są przez nie wytwarzane, a każdą podejmowaną aktywność można określić jako proces.

  • Zawartość
    • Pojęcie i rola procesów w podejściu procesowym w zarządzaniu
    • Korzyści z podejścia procesowego
    • Jak wdrożyć podejście procesowe w organizacji?
    • Ustanowienie procesów i pod-procesów
      • Procesy zorientowane na klienta
      • Procesy zarządcze
      • Procesy wspierające
    • Narzędzia do opisu i analizy procesów, m.in.:
      • Diagram Żółwia
      • Diagram przepływu (flow chart)
    • Modele procesu
    • Zarządzanie procesem
      • Rola i odpowiedzialności właściciela procesu
      • Pozostałe role i odpowiedzialności
    • Zmienność w procesie
    • Pomiar i doskonalenie procesu
    • Ćwiczenia i warsztaty
  • Dla kogo

    Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do specjalistów, inżynierów, liderów i menedżerów każdego szczebla zarządzania, od których codziennej pracy zależy efektywność i skuteczność procesów. Na szkolenie zapraszamy również osoby zarządzające firmą, które są już „zmęczone” podejściem silosowym opartym sztywno na schemacie organizacyjnym i chcą wprowadzić w swoich firmach podejście procesowe, oparte na wynikach procesów, a nie pojedynczych działów.

  • Rekomendowany czas trwania

    1 dzień (wariant standardowy – patrz informacje dodatkowe)

  • Korzyści

    Nie jesteśmy w stanie zbudować organizacji składającej się w z samych „gwiazd”, ale każda organizacja jest w stanie stworzyć dobrze zaprojektowane i niezawodne procesy. Dlatego zrozumienie i stosowanie w organizacji podejścia procesowego, umożliwi organizacji osiąganie lepszych wyników, przy jednoczesnych wzroście transparentności i zaangażowania pracujących w niej osób.

  • Uwagi dodatkowe

    Szkolenie dostępne jest w dwóch wariantach: standard i premium. Czas trwania i zakres wariantu premium są ustalane indywidualnie z klientem.