Systemy zarządzania jakością

20 stycznia 2022
zarzadzanie jakoscia narzedzia

Nowoczesne firmy muszą stale pracować nad polepszeniem swoich usług. Nieustanny proces doskonalenia pozwala utrzymać się w biznesie i dorównywać konkurencji, ale wiele osób rozumie go w sposób niepełny. Współczesne zarządzanie jakością to bowiem znacznie więcej, niż tylko dbanie o to, by na półki sklepowe trafił jak najlepszy produkt. To cała filozofia kompleksowego rozwoju na każdym możliwym polu. Jeśli chcesz poznać najważniejsze informacje na ten temat, zachęcamy do dalszej lektury!

Czym jest zarządzanie jakością w firmie?

Mogłoby się wydawać, że system zarządzania jakością pojawia się prędzej czy później w absolutnie wszystkich firmach, bo każdy przedsiębiorca z oczywistych względów chce zadbać o to, by dostarczać jak najdoskonalszy produkt lub usługę. Częściowo jest to prawda, ale należy zauważyć, że brak zastosowania odpowiednich strategii doskonalenia przekłada się na stworzenie mnóstwa przestrzeni do potencjalnej optymalizacji funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Nowoczesne narzędzia jakościowe, których wdrożenie można potwierdzić uzyskaniem odpowiedniego certyfikatu, sprawiają, że na firmę spogląda się jak na jeden wielki ekosystem. Każdy jego element musi pracować na optymalnym poziomie. Polityka jakości przekłada się na wszelkie możliwe aspekty: na efekt wspólnie pracuje kierownictwo, pracownicy – stosujący się do procedur i wyciągający wnioski z wykonywanych kontroli, a całość spaja ogólna dewiza, by dążyć do doskonalenia.

Zarządzanie jakością – nie tylko produktu

Jeszcze kilkanaście lat temu audyty jakościowe w firmach były skupione niemal wyłącznie na produkcie. To tok rozumowania, który może wydawać się logiczny, ale po zastanowieniu szybko można wskazać na kilka usprawniających strategii. Da się tutaj wymienić przede wszystkim:

  • wdrożenie jakości jako idei ciągłego doskonalenia, a nie kontroli efektu,
  • dbanie nie tylko o produkt, ale też o wszystkie inne aspekty funkcjonowania firmy,
  • satysfakcję klienta jako główną miarę rozwoju.

Wdrażanie nowych procedur, wnikliwe analizy i nieustanna gotowość do dokonywania poprawek w działaniu przekłada się na system zarządzania jakością na miarę XXI wieku. Postawienie na nowoczesność i skuteczność przy wszelkiego rodzaju optymalizacjach, a także potwierdzenie takiego kierunku certyfikatem ISO 9001 pozwala na uzyskanie wizerunku firmy odważnej i stawiającej na dynamiczny rozwój.

Nowoczesne systemy oraz narzędzia jakościowe

Opracowanie rzetelnego systemu zarządzania jakością, który pozwoli na uzyskanie stosownego certyfikatu, to złożone zadanie, wymagające zaopatrzenia się w niezbędną wiedzę. Z tego względu zdecydowanie warto postawić na odpowiednie szkolenia, umożliwiające szybsze osiągnięcie wyznaczonych celów.

Specjaliści od wprowadzania narzędzi jakościowych będą w stanie nie tylko rzetelnie przekazać pełne spektrum wiedzy teoretycznej, ale też przedstawić praktyczne sposoby osiągnięcia wymaganych standardów. Wskazać należy przede wszystkim na:

  • kontekst i przywództwo organizacji,
  • podejście procesowe i definiowanie procesów organizacji,
  • analizę i zarządzanie ryzykiem,
  • planowanie, wsparcie i działania operacyjne,
  • ocenę wyników i doskonalenie systemu zarządzania jakością.

Profesjonalne szkolenia pozwalają na wypracowanie optymalnej polityki funkcjonowania. Przekłada się to na możliwość łatwego zdobycia certyfikatu ISO 9001 i wiele innych praktycznych korzyści. Wśród nich można wymienić nie tylko poprawę wizerunku, ale też, chociażby usprawnienie wewnętrznej komunikacji i zwiększenie zaangażowania całego personelu w działanie firmy.

System zarządzania jakością – unikalna szansa na rozwój

Obranie kursu na nieustanne doskonalenie pozwala przedsiębiorstwom na znaczące ulepszenie wielu aspektów codziennej pracy. Stosowane procedury zawsze mają pewne niedoskonałości, nad którymi warto popracować, a korzyści, jakie oferują systemy oraz narzędzia jakościowe, są nie do przecenienia. Support Q Polska ma ogromne doświadczenie w rzetelnym szkoleniu firm i potrafi przekazać mnóstwo istotnej wiedzy. To szansa na rozwój i wprowadzenie nowych standardów jakości w środowisku pracy!