Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli audytora wewnętrznego Zintegrowanego Systemu Zarządzania opartego o wymagania norm: ISO9001, IATF 16949, ISO 14001, ISO 50001.
Zakres szkoleń obejmuje między innymi:
- Przegląd wymagań normy ISO 9001:2015, IATF 16949:2016, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018
- Kompetencje audytorów
- Przygotowanie do audytu
- Przeprowadzanie audytu
- Techniki audytowania
- Formułowanie niezgodności i sporządzanie raportu z audytu
Szkolenie skierowane jest do kandydatów na audytorów wewnętrznych zintegrowanych systemów zarządzania, osób chcących uzupełnić swoje kompetencje o wiedzę z zakresu audytowania wymagam ISO 9001:2015, IATF 16949:2016, ISO 14001:2015, ISO 45001:2018.
Zdobyta podczas szkolenia wiedza daje szansę uczestnikom dokładnie uszeregować i zrozumieć wymagania norm w odniesieniu do systemów zarządzania. Zdobyte podczas szkolenia informacje pozwolą uczestnikom w przyszłości realizować audyty zintegrowane, co pozwoli zwiększyć efektywność oraz skuteczność procesu audytów.
3 dni (wariant standardowy – patrz informacje dodatkowe)
Szkolenie kończy się egzaminem z wiedzy w postaci testu pisemnego.
Szkolenie dostępne jest w trzech wariantach: minimum, standard i premium. Czas trwania wariantu minimum i premium są ustalane indywidualnie z klientem.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ DLA MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW WG PORADNIKA KOMITETU ISO/TC 176
VDA RGA* (MLA**) – Ocena poziomów dojrzałości nowych części wg standardu VDA QMC
APQP – Zaawansowane planowanie jakości wyrobu wg standardu AIAG
D-FMEA – analiza rodzajów i skutków możliwych błędów wg standardu AIAG i VDA QMC
P-FMEA – analiza rodzajów i skutków możliwych błędów wg standardu AIAG i VDA QMC
Zarządzanie dokumentacją techniczno-jakościową w procesie planowania i realizacji wyrobu
VDA 1 – Zarządzanie udokumentowaną informacją wg standardu VDA QMC
VDA 2 – Zatwierdzenie wyrobu i procesu (PPA) wg standardu VDA QMC
Bezpieczeństwo wyrobu dla pracowników produkcyjnych i kadry średniego szczebla
Problem Solving – spójne podejście do rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia
MSA i VDA5 – Analiza systemów pomiarowych wg standardów AIAG i VDA QMC
Ustandaryzowany proces zarządzania reklamacjami od klienta według podręcznika VDA QMC
Audyt specjalny zgodnie z CQI 8– audyt warstwowy procesu LPA
Zarządzanie ryzykiem w organizacji w oparciu o ISO 9001 i rodzinę norm ISO 31000
Definiowanie procesu wyboru, określania nadzoru i zarządzania dostawcami w przemyśle motoryzacyjnym