Celem szkolenia jest przekazanie uczestnikom wiedzy dotyczącej podstaw planowania i realizacji wszelkiego rodzaju przedsięwzięć w organizacji. Szkolenie oparte jest o najlepsze wytyczne i standardy dotyczące zarządzania projektami, uwzględniając zarządzanie zasobami, zarządzanie zespołem projektowym, zarządzanie produktami pracy i ryzykiem w projekcie.
-
Zawartość
- Wprowadzenie do metodyki zarządzania projektami
- Środowisko projektowe oraz rola i znaczenie kompetencji zarządzania projektem w organizacji
- Obszary wiedzy obejmujące m.in.:
- Integrację i zakres projektu
- Harmonogram
- Jakość i koszty
- Komunikację
- Zarządzanie ryzykiem
- Interesariusze projektu
- Zasady i reguły zarządzania projektami
- Elementy cyklu projektowego
- Zarządzanie zespołem projektowym
- Pomiary skuteczności i raportowanie wyników
- Dopasowanie projektu do określonych potrzeb
-
Dla kogo
Szkolenie skierowane jest do członków organizacji, w których wyniki i cele zależą w dużym stopniu od skuteczności pracy projektowej we wszystkich obszarach i na wszystkich szczeblach organizacyjnych. Adresatami w szczególności są specjaliści i inżynierowie, liderzy zespołów, menedżerowie wszystkich szczebli zarządzania, członkowie zespołów projektowych.
-
Rekomendowany czas trwania
2 dni
-
Korzyści
Zrozumienie i zaimplementowanie skutecznego podejścia projektowego w organizacji. Dzięki zdobytej wiedzy uczestnicy będą w stanie skutecznie zaplanować i zrealizować średniej wielkości projekty w oparciu o cele organizacji i stron zainteresowanych. Organizacja zyskuje natomiast wykwalifikowany personel umożliwiający jej realizację interdyscyplinarnych projektów ukierunkowanych na bieżące i przyszłe cele organizacji.
-
Uwagi dodatkowe
Rekomendowana grupa docelowa:
- Poziom lidera i kierownika średniego szczebla
- Poziom technika UR
- Poziom inżyniera procesów produkcji
- Poziom inżyniera rozwoju wyrobu
- Poziom inżyniera rozwoju procesu
- Poziom menadżerski