Zrozumienie sposób identyfikacji klientów docelowych i ich potrzeb. Przepracowanie wszystkich najważniejszych metod i sposobów badań rynku i grup klientów docelowych. Poznanie procesów budowania strategii marketingowych zwiększających sprzedaż. Określenie etapów komunikacji. Przeprowadzenie analizy prowadzenia klienta do celu – sprzedaży. Analiza kroków lejka sprzedaży. Przedstawienie wiedzy z zakresu kanałów docierania do grup docelowych.
-
Zawartość
- Oczekiwania współczesnego klienta
- Badania rynku i grup klientów docelowych
- Budowanie i wdrażanie strategii sprzedażowo-marketingowych
- Planowanie procesu sprzedaży (etapów komunikacji z potencjalnym klientem)
- Projektowanie oferty produktowej/usługowej i polityki cenowej
- Komunikacja w sprzedaży
- Nowoczesne kanały docierania do klientów
- Projektowanie lejków sprzedaży
-
Dla kogo
Dla osób zarządzających sprzedażą i zespołami sprzedażowymi, niezależnie od posiadanego przez nich doświadczenia managerskiego. Dla osób wskazanych do awansu na stanowiska związane z zarządzaniem sprzedażą i zespołami sprzedażowymi w ramach przygotowania ich do nowego charakteru pracy. Warsztaty są każdorazowo dopasowywane do poziomu wiedzy i kompetencji managerskich uczestników warsztatów. Uczestnicy mogą być na różnych etapach rozwoju tych umiejętności.
-
Rekomendowany czas trwania
2 dni
-
Korzyści
W trakcie warsztatów wypracowane zostaną konkretne rozwiązania, które każdy uczestnik będzie mógł od razu zacząć wdrażać w swoim zespole. Skupiają się również na rozwiązywaniu konkretnych problemów i wątpliwości zgłaszanych przez samych uczestników. Uczestnicy zapoznają się z potrzebami i oczekiwaniami klientów wraz z analizą metod ich realizacji. Nauczą się jak budować i wdrażać strategie sprzedażowo -marketingowe oraz sprawdzą korzyści płynące z ich rozwijania. Zapoznają się ze znaczeniem grup docelowych w celu zbudowania skutecznych kanałów dotarcia do nich. Nauczą się wykorzystywać nowoczesne kanały komunikacji przy wykorzystaniu m.in. Poznają i przeanalizują charakterystykę lejków sprzedaży.
-
Uwagi dodatkowe
Rekomendowana grupa docelowa:
- Poziom menadżerski