Prezentowana norma określa wymagania dotyczące szeroko rozumianych systemów, procesów, produkcji i zarządzania jakością w sektorze samochodowym. Co to jest VDA 6.3? Najogólniej rzecz ujmując, pod tym pojęciem należy rozumieć standard, który wskazuje metodologię przeprowadzania audytu w organizacji, która chce należeć do niemieckiego łańcucha dostaw w branży Automotive. Wdrożenie zasad i norm sformułowanych przez Niemieckie Stowarzyszenie Producentów Motoryzacyjnych ma zapewnić, że podmiot będzie dostarczał produkty zgodne z opracowanymi wytycznymi.
Rola i znaczenie audytu VDA 6.3
Specyfikacja wytycznych do analiz zdarzeń zachodzących w organizacji pozwala na potwierdzenie zgodności weryfikowanych działań z obowiązującymi wymaganiami. Audyt VDA 6.3 umożliwia:
- diagnozę procesów produkcyjnych – i wykrycie potencjalnych problemów i podjęcie działań korygujących,
- Identyfikację niezgodności – odchyleń i zakłóceń w działalności wytwórczej, celem wprowadzenia czynności zmierzających do poprawy jakości produktów,
- zwiększenie efektywności – audyt VDA 6.3 pozwala na określenie obszarów, w których można poprawić wydajność (produktywność),
- ocenę dostawców – pod kątem ich zdolności do dostarczania odpowiednich wyrobów i usług.
Powyższe funkcje diagnostyczno-analityczne są ważne dla zagwarantowania jakości i bezpieczeństwa produktów oraz procesów w branży motoryzacyjnej.
Podręcznik audytora VDA 6.3
To dokument, który zawiera szczegółowe wytyczne dotyczące przeprowadzania audytów w branży motoryzacyjnej zgodnie ze standardem VDA 6.3. Podręcznik jest podzielony na kilka części, które zawierają zestawy pytań kontrolnych, które można dopasować zarówno do małych i średnich podmiotów, jak i dużych korporacji. Obejmują one takie kwestie jak: zarządzanie projektem, planowanie rozwoju wyrobu i procesu, kształtowanie relacji z dostawami, analiza przebiegu produkcji, zadowolenie klienta, serwis i działania posprzedażowe.
To sprawdzone w praktyce narzędzie dla organizacji i osób, które chcą przeprowadzać czynności audytorskie. Podręcznik zawiera wiele cennych wskazówek, które pomagają w doskonaleniu systemów zarządzania jakością i bezpieczeństwem.
Aby przeprowadzić audyt zgodnie ze standardem Niemieckiego Stowarzyszenie Producentów Motoryzacyjnych, należy odbyć instruktaż zakończony pozytywnym wynikiem egzaminu. Wszystkich zainteresowanych poszerzeniem swojej wiedzy zapraszamy na nasze szkolenia. Warsztaty są organizowane w różnych wersjach, które pozwalają uczestnikom na poznanie, pogłębienie oraz usystematyzowanie informacji dotyczących analiz i ocen procesów stosownie do normy VDA 6.3.
-
Cel szkolenia
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do pełnienia roli audytorów oraz przekazania im niezbędnej wiedzy do identyfikacji ryzyka, niezgodności oraz wskazywania potencjałów w całym łańcuchu dostaw.
-
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do kandydatów na audytorów wewnętrznych procesu, osób chcących uzupełnić swoje kompetencje o wiedzę z zakresu audytowania audytów procesu zgodnie z VDA 6.3.
-
Program szkolenia
Zakres szkoleń obejmuje między innymi:
Część I – Podstawy
- Systemy jakości, wdrożenie i korzyści z audytów procesu
- Analiza ryzyka na podstawie diagramu żółwia
- Podejście procesowe w odniesieniu do etapów audytu
- Planowanie i przeprowadzanie audytu procesu
- Analiza potencjału
- Ocena, zatwierdzenie raportu i zakończenie audytu
Część II – Interpretacja katalogu pytań
- P2 Zarządzanie projektem
- P3 Planowanie rozwoju wyrobu i procesu
- P4 Realizacja rozwoju wyrobu i procesu
- P5 Zarządzanie dostawcami
- P6 Analiza procesu produkcji
- P7 Zadowolenie klienta, serwis, działania posprzedażne
-
Efekty szkolenia dla uczestników i dla organizacji
Szkolenie pozwoli dokładnie zrozumieć wymagania dla audytów procesu zgodnie z VDA 6.3. Przekazane podczas szkolenia informacje pozwolą uczestnikom w przyszłości realizować audyty procesów wytwarzania zarówno we własnej organizacji jak i u dostawców.
-
Czas szkolenia
3 dni (wariant standardowy – patrz informacje dodatkowe)
-
Uwagi dodatkowe
Szkolenie zakończone jest egzaminem z wiedzy w postaci testu pisemnego oraz zadań typu case study.
Szkolenie dostępne jest w trzech wariantach: minimum, standard i premium. Czas trwania wariantu minimum i premium są ustalane indywidualnie z klientem.